//
reageer

stRaten-Generaal voert open reflectie en debat hoog in het vaandel. Voel u dus vrij om op de geposte berichten te reageren (maar hou het constructief). Meer algemene bedenkingen, ideeën, voorstellen kunnen naar info@stratengeneraal.be of, als u ze met iedereen wil delen, hieronder gepost worden.

Reacties

32 gedachtes over “reageer

  1. Het heeft allemaal geen belang, het beton moet gegoten worden. Boven…. of onder de grond, het maakt niet uit voor de meeste politici. Alleen mag deze man/vrouw niet op een radicale manier zijn gezicht verliezen ten aanzien van de (mogelijke) kiezers. Vandaar het wellicht lange vasthouden aan het BAM tracé. Maar bedenk dit, en dit zeggen urbanisten wereldwijd, meer wegen creëert steeds meer verkeer, meer vervuiling en lawaai. Ook als op één van die 6 rijstroken een ongeluk voorvalt zit men altijd snel met een file. Men moet tevens ook in rekening brengen dat er meer verkeer rond Antwerpen kan rijden wat de verkeersdruk op de autowegen tussen Brussel, Nederland, Limburg en Oost- en West Vlaanderen gaat verhogen(Vergelijk het met het geven van een té groot hart aan een patient. De aders kunnen dat niet aan). Oplossing: ook extra rijstroken daar aanleggen. Dit heeft misschien allemaal niets meer met duurzame economie te maken. Maar dat wil de burger ook niet. Men wil gewoon verder blijven feesten. Dag lieve centen voor onderwijs, gezondheidszorg, pensioenen, justitie enzovoort. Kies voor koning auto en beton! We worden er allemaal rijker van. Oh ja nog dit (want ik ga hierboven al wat cynisch uit de bocht denk ik), het ringfietspad, het “beste” fietspad van Antwerpen moet je ’s morgens en ’s avonds eens nemen en zelfs als er geen file is, een aanslag op je gezondheid. En dan de LEZone, gejuich, er is daarbinnen nu minder verkeer. Dus minder vervuiling en lawaai. Maar uw dieselbedrijfswagen mag er gratis door, je wordt niet gediscrimineerd. En deze LEZ ingevoerd door het stadsbestuur nu..dat stadsbestuur, dat zijn dezelfde politici die tot midden 2000 nog furieus voorstander bleven van een dubbeldeksbrug over ’t Stad.
    Maar proficiat aan Ademloos, sTratenGeneraal, Ringland en alle actiegroepen. Het is mogelijk om megalomane projecten gevoelig te verbeteren, ook al moet je een onmogelijk gewaand gevecht leveren. De tegenstander heeft je op een arrogante wijze onderschat en willen muilkorven. Het blijft echter uitkijken naar de toekomst om deze vorm van burgerlijk recht voor een terplaatse benadeelde minderheid, en ruimer gezien, de gehele samenleving te behouden.
    Want voor dit moet een heel hoge prijs betaald worden. Bedenk wel dat straks, als de eerste spade in de grond gaat, de burger opnieuw gevraagd zal worden om steun voor de nieuwe grote, absoluut levensnoodzakelijke uitgave om onze toch zo bedreigde economie te beschermen.

    Geplaatst door Strong | 17/03/2017, 15:41
  2. Proficiat voor de actiegroepen met het bereikte compromis.
    Wat ik mij afvraag is hoe het doorgaand verkeer verplichten een veel langere route te kiezen ?
    Ook het vormen van een fonds waaruit geput wordt om de werken te betalen roept vragen op . Welke garantie is er dat de overheid het fonds in financieel moeilijke tijden niet gebruikt om de begroting op te smukken ? Is de vergelijking met het ter ziele gegane zilverfonds misplaatst ?

    Geplaatst door Jan uit Berchem | 16/03/2017, 13:32
  3. Binnenkort wordt Zaventem een stil dorp ,met dank aan ??_ Dan valt er veel verkeer weg – dan moet er zelf geen referendum meer komen (=nutteloze geldverspilling )

    Geplaatst door Waterschoot Hilde. | 09/02/2017, 11:17
  4. Ringland met 26000 handtekeningen, proficiat maar toch spijtig.
    Sedert dat al de drukkingsgroepen een forum gekregen hebben zijn ze wel in eigen voeten beginnen te schieten. De aanleiding van de heisa die nu al jaren bezig is, is de leefbaarheid en de luchtkwaliteit in Antwerpen.
    De luchtkwaliteit en de leefbaarheid zijn er sindsdien niet op vooruitgegaan en het vaandel waar de drukkingsgroepen achter lopen boet elke dag in omdat het steeds erger wordt. Het wordt elke dag erger tot er een 3de en eventueel 4de Scheldeoeververbinding zal tot stand komen.
    Stop met dromen over wonen en spelen op een overkapte ring, je zal nog steeds met de uitlaatgassen wegmoeten en het potentieel gevaar van een groot ongeval al dan niet met ontploffingsgevaar is niet ondenkbaar. Welke stad wil dat risico lopen?
    Nu tot overmaat van ramp gaat de politiek, nog maar eens, plat op de buik en gaat aan tafel zitten met de drukkingsgroepen, waarom, enkel uit electoraal belang omdat ze schrik hebben een beslissing te moeten forceren. Een beslissing die van groot belang is voor de toekomst van alle inwoners van Antwerpen en omliggende. De verantwoordelijken steken zich geregeld weg achter de Stad, de Provincie, Vlaanderen, België, Europa al naar gelang het uitkomt…een beetje plat is het niet? Waar zijn de leiders met ballen, wie kan en durft hier een beslissing te forceren?
    In een stad die op grote verkeersaders ligt en er ook van leeft moet men niet proberen om de kool en de geit te sparen want dat is een onmogelijke opgave. Mensen die hun brood verdienen door te wonen in of in de nabijheid van een grote stad moeten het goede met het kwade nemen en als men daar niet mee akkoord is mag men altijd ver weg van de stad gaan wonen.

    Geplaatst door Luc Segers | 03/09/2016, 08:08
  5. beste

    toen ik 35 jaar geleden met mijn eerste wagen reed was er op de landkaart van belgie al een oplossing voorzien ol de antwerpse ring te onlasten nl de E34 zou verbonden worden met de E313 de E19 en E17 dus al het doorgaand verkeer moest dan niet meer heel de ring van antwerpen afrijden. en kon onder antwerpen doorrijden.volgens mij een beter en goedkoper alternatief.plus al het verkeer in mortsel zou drastis verminderen omdat er een aansluiting zou zijn tussen lier en mortsel. ik heb dit ook al aan enkele ministers gestuurd en enkel van hilde crevits een antwoord gekregen dat groen hier niet moet van weten.die gronden waar die ring zou komen zouden jaren geleden al onteigend zijn. mijn mening is dan ook dat ik denk dat het Antwerpen alleen om een prestige project te doen is.tot besluit wil ik nog graag zeggen dat het voor de antwerpenaren een pak gezonder zou zijn

    Geplaatst door Everaerts Wilfried | 16/06/2016, 19:02
  6. Ik vind het allemaal fantastisch: nog maar eens een referendum organiseren, nog maar eens zorgen voor nog meer uitstel en er dus mee voor zorgen dat de economie verder klappen blijft incasseren door een ondertussen gewoon onbereikbaar geworden Antwerpen. Deze stad, en bij uitbreiding Vlaanderen en België, heeft geen verdere nood aan nog meer gepalaver, wel aan actie. Het mobiliteitsprobleem neemt groteske en onverantwoorde vormen aan. Het spreekt voor zich dat de leefbaarheid voorop moet staan en daarom is het alternatief van Ringland een goed alternatief. Maar alles terug op de schop zetten, inclusief de onproductieve stemmingmakerij en verdeeldheid die een referendum met zich zal brengen, zal niet helpen, integendeel. Zeven jaar later nu terug op de pinnen komen met een referendum, is de waanzin voorbij. Gewoon ter info: vandaag stond er om 15.00 uur, volgens mij geen piekuur, een file van Haasdonk tot aan de Kennedytunnel. Wat het economisch verlies is, het is niet meer te berekenen. Hoe lang kunnen we met z’n allen dit nog tolereren? ‘Nee’ zeggen is makkelijk, constructief meedenken lijkt moeilijker.

    Geplaatst door Karl Moeremans | 25/05/2016, 19:35
    • Beste Karl,

      U zegt zelf dat Ringland een goed alternatief is, maar de mensen van Ringland stellen vast dat de Vlaamse regering er geen oren naar heeft. Wat moeten zij dan doen? Het is inderdaad een godschande en wellicht een wereldwijde primeur dat we zeven jaar na een eerste volksraadpleging gedwongen worden om dezelfde vraag nog eens aan de Antwerpenaar voor te leggen, opdat een regering zou begrijpen dat we in 2016 leven en niet in de jaren vijftig of zestig van de vorige eeuw, toen grote bouwprojecten er gewoon doorgeduwd werden.

      Wij zeggen niet zomaar ‘neen’, wij zeggen vooral ‘ja’ voor een constructieve omgang tussen overheden en burgers. Maar dan moeten die overheden wel willen meedoen in plaats van het eigen project er mordicus te willen doorduwen. 130 experten stedenbouw, mobiliteit, gezondheid, enzovoort, ondertekenden de open brief van Ringland met de vraag aan de overheid om Ringland en het haventracé van stRaten-generaal en Ademloos eindelijk ernstig te nemen. Ook die mensen zeggen niet ‘neen’, wel vooral ja.

      Wat je vrees voor uitstel betreft: berekeningen tonen aan dat bij vasthouden aan beslist beleid de Oosterweel er ligt in 2024 en dat bij een bestuurlijke keuze voor het haventracé dat haventracé er ligt in 2026. Twee jaar verschil. En dit nadat we al elf jaar vragen om het haventracé eindelijk ernstig te nemen.

      Wie creëert hier nu tijdverlies? Ook wij moeten veel geduld oefenen, niet alleen de pendelaars. Helaas.

      Vriendelijke groeten
      stRaten-generaal

      Geplaatst door stRaten-generaal | 26/05/2016, 17:29
      • Beste dames en heren van stRaten-generaal,
        Dank voor jullie reactie. En natuurlijk is er een woord en een wederwoord. Gelukkig maar! Toch gaan jullie volgens mij aan een aantal elementaire principes voorbij.
        Een democratie werkt alleen als er ook besluiten worden genomen. Doe je dat niet en koester je de illusie dat iedereen over alles het eens moet zijn, dan raak je zo in de anarchie terecht. De ideale wereld bestaat helaas niet. Daarnaast is het zo dat jullie jullie geduld niet moeten/mogen/kunnen afmeten tov het geduld dat de pendelaars volgens jullie ‘moeten’ hebben. Een pendelaar ‘moet’ dat geduld niet hebben, die heeft recht op een vlotte doorstroming. Tenslotte vind ik het ook merkwaardig dat de er geen enkele commentaar is op de economische schade, terwijl dit toch echt wel belangrijk is.
        Ter info, ik heb geen enkele band met welke politieke partij dan ook. Ik ben enkel bijzonder bezorgd over het uitblijven van actie in dit ontzettend belangrijke dossier.
        Ik besef ook dat we nu nog continu heen en weer kunnen blijven mailen en dat is ook niet constructief. Hopelijk overwint het gezond verstand. Ik hoop op een snel weer bereikbaar én leefbaar Antwerpen. Om dat te verwezenlijken zal iedereen water in zijn wijn moeten doen en niet meteen altijd de hakken in het zand zetten.
        Met positieve groet,
        Karl

        Geplaatst door Karl Moeremans | 26/05/2016, 20:00
  7. Het verkeer naar de gemeentes rond Antwerpen sturen is ook geen oplossing hoor. Wij moeten de uitlaatgassen van jullie ring niet te slikken.Dus laat het nu rusten en STOP met het oponthoud van de plannen van het Oosterweelverbinding en laat de uiteindelik de file’s verdwijnen.

    Geplaatst door Vandewijngaerde david | 24/05/2016, 17:50
    • Beste David,

      De Antwerpse actiegroepen bepleiten een haventracé als alternatief, niet een tracé door ‘de gemeentes rond Antwerpen’. Wat Ringland, stRaten-generaal en Ademloos gezamenlijk vragen is om dit haventracé – dat doorgaand verkeer weghoudt van de Antwerpse ring – eindelijk ernstig te nemen. De eerste keer dat stRaten-generaal dit vroeg was in september 2005, bijna elf jaar geleden. Stel je voor dat de Vlaamse regering toen niet verkrampt had gereageerd en dit voorstel een faire kans had willen geven? We strijden dus niet alleen voor een o.i. beter alternatief maar daarenboven voor een productieve omgang door de overheid met voorstellen van burgers. Hopelijk begrijp je dat.

      vriendelijke groeten
      stRaten-generaal

      Geplaatst door stRaten-generaal | 26/05/2016, 17:31
  8. Opnieuw een dure, volledig nieuwe Scheldeverbinding maken is budgettair moeilijk haalbaar. Privé-geld betekent op termijn tolgeld voor de gebruikers en dat werkt niet goed – getuige Liefkenshoek.

    Misschien is het volgende idee al bestudeerd maar ik geef het dan toch nog maar eens mee !

    Wanneer ik op sateliet-beelden kijk, lijkt het me voor de hand te liggen om de Waaslandtunnel te ontdubbelen en zo het doorgaand verkeer van en naar het Noorden van Antwerpen weg te leiden.
    Deze extra verkeersas kan aansluiting zoeken naar der Ring via de Straatburgerbrug en wisselaar Luchtbal. Dit kan door een bijkomende weg te voorzien op de Scheldekaaien rond het eilandje of via rechteroever door de nieuwe tunnelpijp te voorzien net boven de jachthaven.

    Dit lijkt me op korte termijn een vrij betaalbare oplossing. Een tweede pijp zou de Waaslandtunnel veel veiliger maken. Bovendien loopt het verkeer loopt vooral door industriezone en worden natuurgebieden zoals het St Annabos volledig gevrijwaard. Overkapping van andere delen van de ring blijft uiteraard ook nog altijd nodig en mogelijk!

    Geplaatst door Erik Rooms | 19/12/2015, 15:31
  9. Oosterwel en elke oplossing waarbij auto’s en vrachtwagens nog gebruikt worden is kortzichtig en niet goed voor het milieu. Zoek oplossingen in snel en automatisch transport voor mensen en containers, enkel zo kan je als logistiek centrum van Europa de concurrentie met Rotterdam aan. Denk eens 10 à 15 jaar vooruit (voor politici moeilijk want ze denken niet verder dan de volgende verkiezingen en hun eigen portemonnée) en zoek naar definitieve oplossingen die voor de hand liggen.

    Geplaatst door Delmulle Walter | 04/04/2015, 12:12
    • Wat bedoel je met automatisch transport? Want mensen hebben het graag over technische oplossingen maar zijn zo vaag als maar zijn kan. Een beetje zoals met energieopwekking, daar weet iedereen dat alles beter en anders kan maar niemand kan je antwoorden als je vraagt wat dan wel de kerncentrales moet vervangen. Windmolens en zonneenergie zijn wel leuk maar niet alomvattend. Of heb je het over treinen en binnenschepen, want die bestaan maar die wil ook niemand in zijn/haar achtertuin?

      Alleen, hoe ga je de lokale mensen bedienen want je kan niet alles volleggen met sporen of kanalen?

      En misschien de hamvraag Walter, hoe geraak jij eigenlijk op je werk? Want het ding is, ik hoor ook van yogavrienden dat we pro-milieu en antiwagen moeten zijn. Maar al die groene jongens en meisjes lopen wel met de iphones rond en doen geestverruimende reizen. Per reis kan ik meer dan een jaar met de wagen rijden naar mijn werk, dus is heel het millieudebat niet wat hypocriet? Tegen de ring zijn maar al die tegenstanders doen wel leuke reisjes, hebben gadgets met hopen, etc… .

      Geplaatst door Bart Mennes | 07/04/2015, 14:15
  10. Ik heb met interesse het dossier van ringland bekeken, en stel me toch wel enkele vragen want op het vlak van marketing zit het wel mooi in elkaar, maar technisch is er weinig diepgang mijn inziens. Er zijn mooie beeldjes over de filters, maar als alles gebaseerd is op rijdende wagens, wat als het verkeer stil staat? Als er geen uitbreiding komt van de ring heb je gegarandeerd per dag enkele stilstaande momenten, gaan er dan toch nog back-upsystemen voorzien worden? Wat als het zoveelste ongeval op de ring plaatst vindt, dan zit al het verkeer klem in een brandende tunnel, voorbeelden legio wat de gevolgen zijn van tunnelbranden.

    Verder stel ik me de vraag, los van de ring, waarom worden stelstelmatig alle toegangen met de wagen naar Antwerpen afgesloten voor verkeer. De nu al verzadigde bisschoppenhoflaan zit al lang boven zijn verzadiging, en binnenkort valt de brug naar de ijzerenlaan weg. Wat heb je uiteindelijk aan een stad waar je niet geraakt. Openbaar vervoer is een ramp, en in de stad kan je nergens een degelijke fiets achterlaten of hij is weg. Daarom dat ik ook met de wagen ga werken…

    Geplaatst door Bart Mennes | 01/10/2014, 17:23
  11. Schitterend initiatief die fotowedstrijd! Daar ga ik nu eens werk van maken zie. Ik hoop die te winnen.
    Michel Maes

    Geplaatst door Michel Maes | 17/06/2014, 14:04
  12. De Antwerpenaar zal er wel moeten op toezien dat de vrij gekomen ruimte van de overkapping een groene ruimte blijft. En ik denk daarbij niet aan een voetbalstadion, gras mag dan van kleur wel groen zijn, het heeft geen zuiverende functie dunkt mij. Neen een parkgordel dat is beter.

    Geplaatst door Jan | 09/05/2014, 14:53
  13. De beste milieuingreep ooit is natuurlijk de mens gewoon wegvagen…probleem van vervuiling opgelost. Maar ja, is dat een optie?
    Er is geen enkele milieuactie die enkel positief is… vb ‘groene’ windmolens moet je ook maken en dat is zeker niet altijd milieuvriendelijk hoor. Die ring overkappen schept gewoon ook meer ruimte voor… rust?

    Geplaatst door saman | 08/05/2014, 08:54
  14. Overkapping Ring Antwerpen

    Al enig idee hoeveel beton er gemaakt en aangevoerd moet worden? Hoeveel CO² en fijn stof gaat hiervoor in de lucht? Komt dit beton per fiets, of mogen er daarvoor wel vrachtwagens tot vlak voor antwerpen rijden, maar er waarschijnlijk niet door. Ben voorstander van elke mogelijke milieuverbetering, maar een megalomaan betonproject heeft nooit veel bijgedragen aan het milieu.

    Geplaatst door ingelbrecht | 06/05/2014, 19:32
  15. Laten we eerst de ring overkappen. Geld kan gehaald worden uit het R11bis project. Heel die weg onder de grond, in een overdekte sleuf steken, juist voor doorgaand verkeer, (want een tunnel is te duur) dat meent toch niemand echt.

    Trek in de plaats daarvan een echte tunnel tussen de A12 en de A13 vlak naast die ring, dat is een stuk korter en goedkoper. Bijvoorbeeld onder de binnencirkel. En overkap alles meteen. En voer de uitlaatgassen af.

    Eventueel moet men eens denken aan een snelle verbinding rond Antwerpen om al die openbaar vervoer lijnen te verbinden en de reiswegen en reistijden te verkorten. Voor heel wat mensen is via het centrum van Antwerpen rijden een hele omweg. Ze nemen nu hun auto om naar een station of halte te rijden en vervolgens bv. naar Brussel. En de massa bussen en trams die je bijvoorbeeld rond 17 uur rond het Astridplein/Carnotstraat ziet is toch ook geen oplossing.Die verbinding kan misschien grotendeels bovengronds op de R11. Een sneltram met veel capaciteit? Heeft geen enkele studie dit gezien?

    Geplaatst door Dirk | 04/05/2014, 22:52
  16. En de mensen die naast uw meccano-traject wonen dan ?

    Daar wordt niets aan gevraagd blijkbaar.

    Ik woon nu niet langs het traject, maar alles mag, zolang het maar niet in mjin hof is zeker ?

    Geplaatst door Luc Wolput | 20/03/2014, 00:57
    • Beste

      De Meccano gaat rond de woongebieden, niet erdoor. Concreet gaat de westtangent van de Meccano links van Zwijndrecht door open landbouwgebied (waar de autostrade wordt ingetunneld) en gaat de noordtangent door de haven, waar niemand woont. Dat is de basisidee van de Meccano: wegblijven van waar mensen wonen, in niemands backyard dus.

      Er zijn slechts twee woongebieden die binnen de 500 meter afstand van de Meccano liggen: Vromenhove in Zwijndrecht en het zuidelijke deel van Ekeren. Maar dan nog liggen de woningen eerder op 500 meter dan vlak naast de snelweg.

      Bij lancering van de Meccano in 2010 stonden alle burgemeesters van de rand achter het concept. Het was Kris Peeters die er echter tegen was, omdat hij wilde vasthouden aan zijn eigen BAM-tracé. Wees maar zeker dus: de dag dat de regering voor de Meccano zal kiezen, zal er ook heel weinig protest rijzen, tot eigenlijk geen.

      vriendelijke groet
      stRaten-Generaal

      Geplaatst door m d | 04/04/2014, 19:08
      • het hele idee van het meccano-tracé is uiteindelijk enkel de realisatie van de Grote Ring, in de jaren zestig beloofd, als aanvulling op de Kleine Ring ( de huidige Ring), die nooit werd gerealiseerd door de druk van de toenmalige CVP-burgemeesters van de Voorkempen ism. de Boerenbond.
        volgens mij is er na 50 jaar nog steeds niets nieuws onder de zon 😉

        Geplaatst door herman weyn | 11/06/2014, 10:51
  17. De lievekens tunnel werd indertijd gebouwd om de ring rond Antwerpen te vervolledigen. Alleen de overheid bleef toens in gebreke. De bouwers van die tunnel wilde de overheid nog voor derechtbank dagen omdat zij hun deel van het akkoord niet na kwamen. Nu willen ze weer een heel ander geld verslindend project opstarten (4 miljard zeg maar maal twee). Werk gewoon de eerdere afspraken na, wat oveenkomt met he mecanotraject. Het zal veel goed koper zijn. Dan kunnen ze de pensioenen nog betalen. En om te beginnen maakt de lievekens tunnel tol vrij en ge zult het resultaat onmiddellijk zien aan de Kennedy tunnel. Ik hoop dat er weer een referendum komt.

    Geplaatst door Edgard Van der Vloet | 15/03/2014, 02:21
  18. Ik stemde een aantal jaren bij de volksraadpleging tegen de Wapperverbinding. Het was toen eigenlijk eenvoudig je voor het ene of voor het andere. Vandaag is het dat niet meer voor mij. Ook hebben de politieke partijen allerlei bochten gemaakt. Het is dan ook niet duidelijk wie wat wil. Kunnen jullie dat duidelijk uiteen zetten ?

    Geplaatst door Jan Vandervliet | 13/02/2014, 13:09
    • De Vlaamse regering en media hebben dit keer iets beter hun best gedaan om een rookgordijn rond de hele situatie te creeren. Nochtans is het zeer eenvoudig.

      Het gaat om de keuze tussen 2 traces:

      1) Het BAM-trace, dat de binnenring rond maakt met een nieuwe verbinding Merksem-Zwijndrecht. De binnenring wordt veel breder en complexer vanaf het Sportpaleis tot in Merksem, waardoor de districten Deurne en Merksem een nog verdere achteruitgang qua leefbaarheid ervaren. Daarnaast moet ook het Noordkasteel (prachtig, zeer rustig stuk natuurgebied dat je in de zomer zeker eens moet bezoeken) sneuvelen. Doordat doorgaand verkeer niet meer per se door de Kennedytunnel moet, betekent het BAM-trace wel een (tijdelijke?) verbetering voor de zuidelijke districten.

      2) Het Meccano-trace, dat door middel van een veel noordelijkere tunnel Ekeren-Zwijndrecht en een reeds geplande tunnel tussen Ekeren en Wommelgem (die er dus sowieso komt) omtovert tot een ware buitenring en op die manier een groot deel van het doorgaand verkeer buiten de stad verhuist. Dit betekent dus een verbetering voor ALLE districten (Wilrijk, Berchem, Borgerhout, Deurne, Merksem). In Ekeren is er een kleine verslechtering, maar dit valt goed mee omdat er in de buurt van het geplande knooppunt zeer weinig mensen wonen. Bovendien gaat de verbinding Ekeren-Zwijndrecht door de haven en wordt het Noordkasteel dus gespaard.

      Kort gezegd: BAM-trace trekt meer verkeer binnen in de stad, Meccano-trace verhuist verkeer tot buiten de stad.

      Ondanks de voorspelling van alle studiebureaus dat Meccano dus een drastische verbetering oplevert voor het grootst aantal mensen, blijft de Vlaamse regering (CD&V, N-VA, SP.A) steeds weer misvormde, uit de context gehaalde informatie verspreiden om te doen uitschijnen dat BAM op alle vlakken uitblinkt. (Men zou haast gaan denken dat er een aantal onder hen een zeer corrupt spelletje aan het spelen zijn…) Het enige gefundeerde nadeel van Meccano dat ik tot nu toe gehoord heb, is dat het 10% duurder is, een prijs die ik overigens graag wil betalen voor een megaproject met zulke impact, dat decenia moet meegaan.

      Tenslotte wil ik graag Manu Claeys bedanken voor het werk dat hij al die jaren in stRaten Generaal heeft gestoken!

      Geplaatst door Gunter | 14/03/2014, 20:13
  19. Teken de Petitie van Trekhaak 73 zodat er een spooralternatief mogelijk wordt voor de steeds aanzwellende colonne transit-vrachtwagens die via De Panne ons land binnenrijden en die nadat zij de file op de ring rond Antwerpen een paar km verlengd hebben ons land weer verlaten via Arendonk.

    Door het doorknippen van de leidingen van de wissels richting Frankrijk in het station De Panne in de nacht van 25/26 januari 2014 werd het trein-alternatief (voorlopig?) uitgeschakeld.

    Vanuit Frankrijk bestaat er ook een petitie op AVAAZ.org “Réouverture de la ligne Dunkerque – Adinkerke”, ook die petitie kun je tekenen als je wil een dam opwerpen tegen één van de oorzaken van kanker.

    Geplaatst door Boussemaere Christine | 13/02/2014, 09:49
  20. Beste, het is misschien een idee om de ring te overkappen met de aanleg van een voetbalstadion, dan hebben we 2 vliegen in één klap. de ring word overkapt en je krijgt er een groene zone bij.

    Geplaatst door Luc LS | 12/07/2013, 11:34
  21. Het argument tegen de lange wapperbrug nl.: fijn stof, blijkt niet meer te tellen. Tenminste als het maar niet in Antwerpen is.
    Dat de inwoners van Melsele, Kruibeke en Zwijndrecht al jaren de uitstoot van de duizenden vrachtwagens die aanschuiven aan de Kennedytunnel moeten slikken is voor de heren van “Ademloos” en “Stratengeneraal” geen probleem.
    STOP NU met jullie grote gelijk te willen halen. De economische en gezondheidsschade door jullie acties is gigantisch.
    De lange wapper is misschien niet de beste oplossing, maar het is tenminste een oplossing.

    Geplaatst door De Bock Harri | 13/06/2013, 16:21
    • Het is niet te geloven hoe in dit land nog steeds gebricoleer en geldverspilling als bestuur worden verkocht. Visie heeft blijkbaar geen enkele politicus meer, hoewel ik het verleden zeker ook niet wil ophemelen. Als ik zo mijn zaak zou runnen dan had ik al lang de boeken kunnen sluiten. Dat getover met cijfers over wat iets gaat kosten en opleveren is trouwens flauwe kul. Er is volgens mij geen enkel groot werk in het verleden binnen het budget gebleven en bouwsels als ‘het hellend vlak van Ronquiere’ werd in de ’60 ook verkocht als geweldige investering.
      Het zijn geen nieuwe elementen maar jammer genoeg zijn ze nog steeds elke dag zichtbaar…
      Gebruik uw boerenvestand.

      Geplaatst door saman | 14/02/2014, 17:15
      • Beste,

        Zie pagina 4 in De Standaard van 17.02.2014. MVG Trekhaak 73 Op 17-feb.-2014, om 09:47 heeft Spoorslag het volgende geschreven:

        >

        Geplaatst door Spoorslag | 17/02/2014, 09:51
    • Beste Harry, ik woon ook 200 meter van de E17, maar als de Lange Wapper-brug er komt, zitten we gegarandeerd voor de volgende honderd jaar in (nog veel grotere) files, daar moet een mens niet voor gestudeerd hebben.
      hoe gaan die 16 tot 18 rijstroken overgaan naar de 3 van de Kennedytunnel?

      Geplaatst door herman weyn | 11/06/2014, 10:58

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

Het boek over het Sint-Annabos

%d bloggers liken dit: