//
u leest nu...
Oosterweel

Het zwarte gat van de Oosterweel

Over de contractvorming tussen de Vlaamse regering, BAM en het bouwconsortium Noriant, en hoe die in de weg ging zitten van een mobiliteitsoplossing voor Antwerpen. //

Waarom houdt een regering inmiddels reeds drie jaar lang vast aan een snelwegtracé dat werd weggestemd in een volksraadpleging en volgens niet minder dan zeven studies (opgeleverd tussen september 2008 en april 2011) geobjectiveerd ondermaats presteert? Het is de million dollar question van het Oosterweeldossier, en dat mogen we letterlijk nemen. Want sinds 17 april en 4 mei 2009 – de dagen waarop respectievelijk een voorakkoord werd getekend en de bouwaanvraag voor het tracé werd ingediend – domineert de angst voor schadeclaims het bestuurlijke handelen in het debat over de Antwerpse mobiliteitsknoop.

Lees de volledige analyse (meteen ook een geschiedenis van de Oosterweel-problematiek) van Manu Claeys en Peter Verhaeghe (stRaten-generaal) in dit document.

Reacties

3 gedachtes over “Het zwarte gat van de Oosterweel

  1. Ijzersterke samenvattende analyse. Schande dat de regering ons verarmt !

    Geplaatst door Viktor | 09/05/2013, 22:24
  2. Schitterend klare samenvatting met tot op heden slechts één conclusie ‘ arm vlaanderen ‘

    Geplaatst door Chris Hellemans | 12/10/2012, 12:12

Trackbacks/Pingbacks

  1. Pingback: Het zwarte gat van de Oosterweel : wat men u verbergt. | Rood! Antwerpen - 18/02/2014

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: